my happy family

my happy family

Tuesday, April 5, 2011

x jadik berKURSUS!!

Mesti sume x sabar2 nk ketawa kan aku kan bile aku tulis tajuk entry aku mcm tuh..huhu..tu la bile da beranak pinak ni senang ke nk g kursus..susah tau..mula2 nk kene dapat izin suami bagai..hah..puas memujuk En.Suami bagi la greenlight tp anak2 pulak x kasi greenlight..huh!..kalo setakat merengek2 tak bagi Ummi dia pergi xpe..mungkin ayah die boleh sogok ape2..(sogok=rasuah)...yela budak kan suke hadiah2 bagai...tp masalahnya lain..petang sehari sebelum pegi course, Ain (adik) muntah2+demam+tidak aktif sangat...sangat risau ok..sebab Ain x pernah demam sampai x aktif mcm tu..ati mak mana yg x sedih... balik keje terus bwk jumpe doc..tp memandangkan wad penuh n die tidak la teruk sgt smpi tahap emergency nk kene masukkan ke wad...balik rumah xdpt tido..menangis je..dengan ayah xnak...aku da rasa mcm peluang nk kursus da tipis..tp pagi tu die boleh ketawa dan x muntah..so hubby said "kalo awak nk pegi kursus tu pegi la..anak abang boleh jaga" berbunga la hatiku dengar luahan suami...bawa ain ke ofis sebab tgh ari nk pegi dah..so nk manja2 la dulu..smpi ofis, die masih panas..siannye..x smpi hati nk tinggal...selalu dengan kawan2 ofis nk je die..tp ari tu xnk langsung...mcm mana sorang mak nk tinggalkan anak dlm keadaan yg mcm tu..mungking korang boleh ckp, "alah, manja kan sangat...budak biasa la" tp kalo korang pk betul2 xkan tergamak nk tinggalkan anak yg x sihat sedang aku g kursus, ketawa2 sana sini.. kalo aku hadir sebab kerana sijil je mmg x patut lah..yela dlm ati susah nk terima ape2 input pun mcm x ikhlas...so aku decide untuk tidak berkursus...kursus tu baik untuk aku tp kehadiran aku disisi anak aku yg x sihat 10x lebih baik...ye tuan2, puan2..kehadiran, belaian, senyuman seorang ibu adalah terapi yg terbaik untuk anak-anak kite... so bile die demam & merengek jgn sekali2 kite mengeluh...bile kite belai dengan penuh kasih sayang, dengan senyuman secara x langsung akan meransang otak bayi kite.n InsyaAllah boleh membantu die sihat semula...yela aku bukan doc..tp aku sorang ibu..;)

No comments:

Post a Comment