my happy family

my happy family

Monday, June 27, 2011

Rindu seorang Anak...

seperti semua tahu, my hubby da keje kat UPM..ye mmg keje kerajaan, badan berkanun..tp jawatan die bukan ofis hour mcm aku..die ada shift..8 jam..shift pertama 7pg-3ptg, kedua 3ptg-11mlm, ketiga 11mlm-3pg

Jumaat: 6:25 pg - keluar rumah (anak x bangun tido lagi)
            11:00 mlm - balik rumah (anak da tido)

mcm tu la dari hari Jumaat sampai hari ahad..korang sume tau anis da pandai cakap..dan dah faham ape yg berlaku di sekeliling die, even aku nangis time tgk drama tv pun, die akan peluk aku ckp,"Ummi, kenapa ummi nanges, siapa buat Ummi.."..dari aku nangis sikit terus aku nangis banyak dengar pertanyaan die tu.. nk jadi cerita die tanya aku beberapa soalan:

Anis: "Ummi, lambatnya ayah balik..ayah pegi mana?"
aku: " ayah keje la syg...nnt mlm ayah balik.." pastu die tertido..yela nk tunggu kul 11 tu lama..

so bangun pagi esoknya terus masuk bilik aku dan tanya: "Ummi, mana ayah?" aku jawab la da pegi keje..
mlmnya pulak die tanya lagi: "Ummi, ayah dah xnk balik rumah kite ke? akak rindu ayah, akak sayang ayah.." sedihnya aku waktu die ckp mcm ni..tu baru ayah die pegi keje..bukan tak balik rumah, balik tapi x sempat dengan die..bygkan kalo ape2 jadi antara aku n suami aku? aku mintak jauh sume tu..biarlah keluarga aku kekal bahagia mcm ni...so bila hari ahad kul 7 petang, suami aku balik, melompat2 lah Anis..kegembiraan..suruh dukung la, cium la...rindu sgt...Nasib baik la suami aku jenis yg sygkan anak, x mengeluh pun kepenatan yg dia alami setelah keje sepanjang hari...masih mampu melayan karenah kedua puteri dengan sabar...

syukur Ya Allah dengan kurnia yang engkau beri...Lindungilah keluarga kami sepanjang masa...

No comments:

Post a Comment